Konzervacija motorja
Konzervacija motorja

Konzervacija motorja

Sredstva za konzervacijo in zimovanje motorja za plovila

Ko se navtična sezona prične zaključevati in prihajajoči jesenski ter kasneje zimski dnevi bodo naša plovila zopet postavili na preizkušnjo vremenskih vplivov. Redno vzdrževan motor, podmazan in zaščiten vam bo zvesto služil.

Kaj vse lahko storimo pred zimskim mirovanjem plovila?

- Zaščitite glavo motorja pred korozijo
Prešpricajte pogonsko glavo motorja z izdelkom za preprečevanje rje, kateri izpodrine vodo in tvori zaščiti film na lakiranih in nelakiranih površinah kot zaščito pred korozijo, ki jo povzroča slana voda, na motorni glavi ali v ozračju.

- Razpršite olje v notranjosti motorja
Pri štiri in običajnih dvotaktnih motorjih, olje za zamegljevanje zasnovano za uporabo med zimovanjem, razpršimo neposredno v vsak valj in tako preprečimo korozijo notranjosti motorja.
Pri dvotaktnih motorjih z neposrednim vbrizgavanjem goriva (DFI), kot so modeli Evinrude E-TEC, Yamaha HPDI in Mercury OptiMax, v vsak valj skozi odprtino za vžigalno svečko, natočite 30 ml olja DFI za vaš tip motorja.

- Zamenjajte mazivo za zobnike
Mazivo za zobnike v spodnji enoti izvenkrmnega motorja je treba zamenjati vsakih 100 ur ali enkrat na sezono. Posebne intervale servisiranja preverite v priročniku lastnika. Morebitna voda v mazivu za menjalnik lahko med skladiščenjem zamrzne in se razširi, kar lahko povzroči razpokanje menjalnika. Ko izpraznite staro mazivo, ga skrbno preglejte. Če je mazivo za zobnike videti belo ali kremasto, to lahko pomeni, da je v mazivu prisotna voda. To je znak, da je tesnilo propelerske gredi morda poškodovano in omogoča, da voda onesnaži mazivo, kar lahko povzroči hude poškodbe zobnikov. Če sumite, da je v menjalniku prisotna voda, mora pooblaščeni prodajalec opraviti tlačni pregled menjalnika. Menjalnik ponovno napolnite s svežim mazivom s kakovostnim izdelkom za plovila in pri tem upoštevajte navodila v priročniku za uporabo vašega motorja.

- Preverite gred elise - propelerja
Pri nekaterih menjalnikih boste morali za zamenjavo maziva odstraniti propeler. Tudi če vaš motor tega ne zahteva, je dobro sneti propeler. Če je propeler odkrušen ali upognjen, je izven sezone primeren čas, da ga zamenjate ali pošljete na popravilo, da bo spomladi pripravljen za plovbo.

- Lubrificirajte vse mazalne točke

Večina izvenkrmnih motorjev ima nekaj mazalnih elementov ali drugih mazalnih točk, ki jih je potrebno podmazati. V navodilih za uporabo vašega motorja preverite, kje vaš izvenkrmni motor potrebuje mazivo.
Skladiščite motor v pokončnem položaju
Ne glede na to, ali je motor nameščen na plovilu na prikolici ali na stojalu, je potrebno motor namestiti v navpični položaj, da se lahko voda, ki je ostala v motorju, odteče. Če voda, ujeta v motorju, zamrzne, lahko povzroči resno škodo.
Popravite morebitne zareze ali praske Preglejte peto motorja in pobarvajte morebitne sledi obrabe.

V kolikor plovilo ostane v vodi, je zelo pomembno da ponovno dobro preverite privez, vrvi in morebiti dodatno privežete plovilo z varnostnimi vrvi katere naj bodo služile le kot dodatna varnost v kolikor bi se pojavila težava z primarnimi priveznimi vrvi.

Za vse lastnike plovil na boji je to še bolj izrednega pomena ker so taki privezi še bolj podvrženi tveganju vremenskih vplivov.

Poskrbite, da bodo vsa pokrivala, cerade, jadra in zaščite ponjave primerno pritrjene, zapete in po potrebi dodatno povezane, da bodo lahko uspešno kljubovale zimski burji katero vsi lastniki plovil dobro poznamo in vemo kako nas lahko preseneti v kolikor se nanjo ne dobro pripravimo. V kolikor menite, da je potrebno lahko vaša platna dodatno tudi impregnirate in zadrge ustrezno posprejate.

- Preverite delovanje kalužnih črpalk
Svetujemo vam, da skrbno preverite delovanje kalužnih črpalk, še posebej avtomatskih, katere služijo, da odvajajo nepotrebno in nezaželeno vodo katera zaide v kalužo in posledično povzroča škodo na inštalacijah, oblazinjenju, lesu.

- Preverite žrtvene anode
Zaščitne anode (ali cinke, kot jih pogosto imenujemo) so namenjene zaščiti drugih potopljenih kovin motorja pred galvansko korozijo. Večina izvenkrmnih motorjev ima več žrtvenih anod, ki jih lahko poiščete v priročniku za uporabo. Zaščitne anode je potrebno zamenjati, ko so poškodovane za 50 %.

- Preverite fotovoltaiko, stanje akumulatorja in ga vzdržujte
Veliko vas že ima fotovoltaiko na vašem plovilu katera skrbi, da so akumulatorji vedno polni ko se vračate na vaše plovilo. Naj bodo paneli lepo očiščeni, preverite električne spoje, da so skonzervirani in dobro zaprti. Zelo dobro je, da preverite stanje vaših akumulatorjev vsaj tisti kateri nimate akumulatorjev brez vzdrževanja in ustrezno konzervirate elektroinštalacijo katera je zraku dostopna.
Če je vaš akumulator svinčevo-kislinski, preverite raven tekočine in po potrebi dodajte destilirano vodo. Prepričajte se, da je akumulator popolnoma napolnjen, ga odstranite s plovila in shranite v hladnem in suhem prostoru. Pred ponovno uporabo pomladi pa ga zopet priklopite na vzdrževalni polnilnik.

- Gorivu dodajte aditive
Čoln morate vedno zimovati s svežim gorivom, ki je bilo obdelano s stabilizatorjem goriva za plovila. Neobdelano gorivo bo začelo oksidirati in v sistemu za gorivo tvoriti gumi podobno snov. To še posebej velja za izvenkrmne motorje, opremljene z uplinjači.
Če je le mogoče, ob koncu sezone poskusite tank za gorivo v čolnu izprazniti skoraj do konca. Nato pred skladiščenjem dolite sveže gorivo. Če je gorivo v rezervoarju staro več kot mesec dni in je v posesezoni že prepozno, da bi ga porabili, ga prečrpajte in zamenjajte s svežim gorivom. Če je mogoče, rezervoar napolnite z gorivom brez etanola. Nato svežemu gorivu dodajte ustrezno količino stabilizatorja goriva. Če imate starejši čoln z rezervoarjem za gorivo z zračnikom, je dobro, da ga napolnite do 95%, da se v njem ne bi tvoril kondenz.
Ekstremne temperaturne spremembe pozimi lahko povzročijo, da se gorivo razširi in lahko iztisne plin iz zračnika. Ker novejši rezervoarji ne morejo prosto odvajati zraka in ne zbirajo vlage iz zraka, jih ni treba napolniti.
Pomembno je, da se obdelano gorivo prelije celotno napeljavo tako, da motor približno 10 minut teče v vodi ali je priključen na namenske slušalke. Na koncu zamenjajte filter za gorivo. Zdaj bo napeljava goriva vašega motorja pripravljena za naslednjo sezono.

- Preverite nivo tekočine trima in morebitno prisotnost vode
Po potrebi dolijte tekočino za trim. Če je tekočina rožnata ali mlečna, nakazuje prisotnost vode, kar pomeni, da lahko nekje sistem pušča, zato mora črpalko za trim pregledati pooblaščeni serviser.

Navdušenci ribolova kateri tudi čez celo leto zahajate na morje imejte v mislih, da vsakokrat ko se vračate v privez pripravite tako plovilo. Nimate nobenega zagotovila, da boste lahko naslednjič nemoteno odšli na plovbo.

V kolikor imate znanca, kateri lahko občasno preveri stanje plovila ga lepo prosite, da to postori za vas. Verjemite, da mu boste kasneje zelo hvaležni.

Prikazi: 115 od 20
Št. prikazov: 15
Prikazi: 115 od 20
Št. prikazov: 15